Már megnyitott a tanszervásár

Forrás: www.nol.hu
Remek üzlet az iskolakezdés a kiskereskedők számára, akik már a tanévzárón igyekeztek magukhoz édesgetni a tanszerek árán spórolni akaró szülőket.

A diákok mindössze néhány hete élvezték a nyári vakáció örömeit, amikor a kereskedők már javában készültek a tanévkezdésre. A boltosok - üzletük méretétől függően - eltérő stratégiával igyekeznek vásárlásra bírni a szülőket. A kisebb boltok tulajdonosai gyakran már az iskolában "szórólapoznak", öt-tízszázalékos kedvezményt ígérve hirdetésük felmutatójának a náluk kapható írószerek árából. A hipermarketek már a szünidő első heteiben országos akciót hirdettek, zavarbaejtően bőséges választékkal és rendkívül alacsony árakkal.

A kiskereskedők mozgolódása érthető: a tanévkezdés hatalmas üzlet. Szeptemberben egymillió 384 ezer diák, köztük körülbelül százezer elsős kezdi meg tanulmányait. A családoknak pedig tetszik, nem tetszik, legalább az alapvető tanfelszereléssel el kell látniuk csemetéiket. Ez pedig nem olcsó mulatság. Az oktatási tárcánál nemrég kiszámolták, hogy egy elsős családja számára legalább 15-20 ezer forintba kerül az idei tanévkezdés. Vagyis: 20-28 milliárd forintos piacról van szó, ezért a kereskedőknek nem mindegy, hogy hol költik el a szülők ezt az összeget.

Az áruházláncok nem is bíznak semmit a véletlenre. Az Auchan például már július 21-én megkezdte a tanszerek akciós árusítását. Nagy versenytársa, a Tesco is lépett: egy hét múlva meghirdette a "Vissza az iskolába" programját. Arra hivatkozva, hogy a családok jó részének komoly terhet jelent az iskolakezdés, mindkét társaság alacsony árakon kezdte meg a tanszerek árusítását. A Tesco kétezer, az Auchan 1200-1300 különféle, az iskolában nélkülözhetetlen terméket (papírt, írószert, számítástechnikai eszközöket) kínál azóta is.

A nagy árengedményeknek a kisebb üzletek tulajdonosai persze nem örülnek, hiszen ők nem tudnak akkora kedvezményeket kisajtolni beszállítóikból, mint a nagyban vásároló multinacionális láncok. A "kicsik" ezért igyekeznek közvetlenül elérni a vevőiket. Gyakorta már az évzárón jutalmul adott könyvekbe becsempészik kedvezményt ígérő prospektusaikat, hogy ezzel megelőzzék versenytársaikat. Emellett igyekeznek nehézsúlyú riválisaiknál jobb minőségű, tartósabb termékeket kínálni.

A hipermarketekben kapható tanszerek jelentős része ugyanis gyengébb minőségű távol-keleti termék, ami hamar elkopik a használattól.